BMW E39 motorizace, výkon a specifikace


BMW E39 motorizace, výkon a specifikace

Zajímá vás se kterými motorizacemi vyjížděla z továrny legendární třicetdevítka? BMW E39 se rozhodně může chlubit spolehlivými motory. Ať už jste vášnivý uživatel benzinových motorů nebo si libujete v motorech dieselových, tak E39 má co nabídnout. 

Při uvedení na trh se benzinové motory skládaly z motorů M52 R6 a M62 V8 , což byly oba v té době nové motory. V roce 1998 byly představeny verze „technických aktualizací“ (TU) těchto motorů, které zavedly dvojitý VANOS ke zvýšení točivého momentu při nízkých otáčkách. Na faceliftu z roku 2000 (LCI) byl šestiválcový motor M52 nahrazen jeho nástupcem M54, avšak model M62TU zůstal nadále používán pro modely V8. Model M54B30 byl na vrcholu seznamu 10ti nejlepších motorů Ward v letech 2002 a 2003.

Počáteční dieselové modely používaly šestiválcový přeplňovaný vznětový motor M51. V roce 1998 byl představen jeho nástupce M57, avšak M51 také zůstal ve výrobě další dva roky. V roce 1999 byl v modelu 520d představen čtyřválcový přeplňovaný vznětový motor M47, který je jediným modelem E39 používajícím čtyřválcový motor. Tento motor však v E39 najdete v omezeném množství. 



Zážehové motory

Model Rok Motor Výkon Točivý moment
520i 1995–1998 M52B20
řadový 6ti válec
110 kW (148 hp)
při 5,900 ot./min
190 N·m
při 4,200 ot./min
1998–2000   M52TUB20   
řadový 6ti válec
110 kW (148 hp)
při 5,900ot./min
190 N·m 
při 3,500 ot./min
2000–2003 M54B22
řadový 6ti válec
125 kW (168 hp)
při 6,100ot./min
210 N·m 
při 3,500 ot./min
523i 1995–1998 M52B25
řadový 6ti válec
125 kW (168 hp)
při 5,500ot./min
245 N·m 
při 3,950 ot./min
1998–2000 M52TUB25
řadový 6ti válec
125 kW (168 hp)
při 5,500ot./min
245 N·m 
při 3,500 ot./min
525i 2000–2003 M54B25
řadový 6ti válec
141 kW (189 hp)
při 6,000ot./min
245 N·m 
při 3,500 ot./min
528i 1995–1998 M52B28
řadový 6ti válec
142 kW (190 hp)
při 5,300 ot./min
280 N·m 
při 3,950 ot./min
1998–2001 M52TUB28
řadový 6ti válec
142 kW (190 hp)
při 5,500ot./min
280 N·m
při 3,500 ot./min
530i 2000–2003 M54B30
řadový 6ti válec
170 kW (228 hp)
při 5,900ot./min
300 N·m
při 3,500 ot./min
535i 1996–1998 M62B35
V8
173 kW (232 hp)
při 5,700ot./min
320 N·m 
při 3,300 ot./min
1998–2003 M62TUB35
V8
180 kW (241 hp)
při 5,800 ot./min
345 N·m 
při 3,800 ot./min
540i 1995–1998 M62B44
V8
210 kW (282 hp)
při 5,700ot./min
420 N·m
při 3,900 ot./min
1998–2003 M62TUB44
V8
210 kW (282 hp)
při 5,400ot./min

440 N·m
při 3,600 ot./min

M5 1998–2003 S62B50
V8
294 kW (394 hp)
při 6,600ot./min
500 N·m
při 3,800 ot./min




Na obrázku motor M52

An Outstanding BMW E39 523i SE with 32,647 Miles, SOLD!, PE1 | Retro Rides



Na obrázku motor M54B25 - takto vzhledově nelze rozeznat od M54B30 či M52TU


Owner Review: What unreliability? It's a drive to experience - My 2001 BMW  E39 525i​ | WapCar



Na obrázku motor M62TUB44

e39 540i... engine bay.




Na obrázku motor S62B50 z M5

K mání je poslední BMW M5 s manuálem a V8 bez turba, majitel ho 19 let  hlavně garážoval | Autoforum.cz





Vznětové

Model Rok Motor Výkon Točivý moment
520d 2000–2003 M47D20
řadový 4 válec
100 kW (134 hp)
při 4,000 ot./min
280 N·m (207 lb·ft)
při 1,750 ot./min
525d 2000–2003 M57D25
řadový 6ti válec
120 kW (161 hp)
při 4,000 ot./min
350 N·m (258 lb·ft)
při 2,000 ot./min
525td 1996–2000 M51D25 UL
řadový 6ti válec
85 kW (114 hp)
při 4,800 ot./min
230 N·m (170 lb·ft)
při 1,900 ot./min
525tds 1996–2000 M51D25TU OL
řadový 6ti válec
105 kW (141 hp)
při 4,600 ot./min
280 N·m (207 lb·ft)
při 2,200 ot./min
530d 1998–2000 M57D30
řadový 6ti válec
135 kW (181 hp)
při 4,000 ot./min
390 N·m (288 lb·ft)
při 1,750 ot./min
2000–2003 M57D30
řadový 6ti válec
142 kW (190 hp)
při 4,000 ot./min
410 N·m (302 lb·ft)
při 1,750 ot./min

 



Na obrázku motor M47D20

BMW E39 M47 - YouTube



Na obrázku motor M51D25

BMW 525TDS E39 Original 1st owner! kopen bij NF Automotive



Na obrázku motor M57D30

Engine BMW 5 serie Touring 530d 24V - 11000018014 M47D30 M47D30




Zdroj: google, wikipedie