BMW E39 motorizace, výkon a specifikace
Zajímá vás se kterými motorizacemi vyjížděla z továrny legendární třicetdevítka? BMW E39 se rozhodně může chlubit spolehlivými motory. Ať už jste vášnivý uživatel benzinových motorů nebo si libujete v motorech dieselových, tak E39 má co nabídnout.
Při uvedení na trh se benzinové motory skládaly z motorů M52 R6 a M62 V8 , což byly oba v té době nové motory. V roce 1998 byly představeny verze „technických aktualizací“ (TU) těchto motorů, které zavedly dvojitý VANOS ke zvýšení točivého momentu při nízkých otáčkách. Na faceliftu z roku 2000 (LCI) byl šestiválcový motor M52 nahrazen jeho nástupcem M54, avšak model M62TU zůstal nadále používán pro modely V8. Model M54B30 byl na vrcholu seznamu 10ti nejlepších motorů Ward v letech 2002 a 2003.
Počáteční dieselové modely používaly šestiválcový přeplňovaný vznětový motor M51. V roce 1998 byl představen jeho nástupce M57, avšak M51 také zůstal ve výrobě další dva roky. V roce 1999 byl v modelu 520d představen čtyřválcový přeplňovaný vznětový motor M47, který je jediným modelem E39 používajícím čtyřválcový motor. Tento motor však v E39 najdete v omezeném množství.
Zážehové motory
| Model | Rok | Motor | Výkon | Točivý moment | 
|---|---|---|---|---|
| 520i | 1995–1998 | M52B20 řadový 6ti válec | 110 kW (148 hp) při 5,900 ot./min | 190 N·m při 4,200 ot./min | 
| 1998–2000 | M52TUB20 
řadový 6ti válec | 110 kW (148 hp) při 5,900ot./min | 190 N·m při 3,500 ot./min | |
| 2000–2003 | M54B22 
řadový 6ti válec | 125 kW (168 hp) při 6,100ot./min | 210 N·m při 3,500 ot./min | |
| 523i | 1995–1998 | M52B25 
řadový 6ti válec | 125 kW (168 hp) při 5,500ot./min | 245 N·m při 3,950 ot./min | 
| 1998–2000 | M52TUB25 
řadový 6ti válec | 125 kW (168 hp) při 5,500ot./min | 245 N·m při 3,500 ot./min | |
| 525i | 2000–2003 | M54B25 
řadový 6ti válec | 141 kW (189 hp) při 6,000ot./min | 245 N·m při 3,500 ot./min | 
| 528i | 1995–1998 | M52B28 
řadový 6ti válec | 142 kW (190 hp) při 5,300 ot./min | 280 N·m při 3,950 ot./min | 
| 1998–2001 | M52TUB28 
řadový 6ti válec | 142 kW (190 hp) při 5,500ot./min | 280 N·m při 3,500 ot./min | |
| 530i | 2000–2003 | M54B30 řadový 6ti válec | 170 kW (228 hp) při 5,900ot./min | 300 N·m při 3,500 ot./min | 
| 535i | 1996–1998 | M62B35 V8 | 173 kW (232 hp) při 5,700ot./min | 320 N·m při 3,300 ot./min | 
| 1998–2003 | M62TUB35 V8 | 180 kW (241 hp) při 5,800 ot./min | 345 N·m při 3,800 ot./min | |
| 540i | 1995–1998 | M62B44 V8 | 210 kW (282 hp) při 5,700ot./min | 420 N·m při 3,900 ot./min | 
| 1998–2003 | M62TUB44 V8 | 210 kW (282 hp) při 5,400ot./min | 440 N·m | |
| M5 | 1998–2003 | S62B50 V8 | 294 kW (394 hp) při 6,600ot./min | 500 N·m při 3,800 ot./min | 
Na obrázku motor M52
Na obrázku motor M54B25 - takto vzhledově nelze rozeznat od M54B30 či M52TU
Na obrázku motor M62TUB44
Na obrázku motor S62B50 z M5
Vznětové
| Model | Rok | Motor | Výkon | Točivý moment | 
|---|---|---|---|---|
| 520d | 2000–2003 | M47D20 řadový 4 válec | 100 kW (134 hp) 
při 4,000 ot./min | 280 N·m (207 lb·ft) 
při 1,750 ot./min | 
| 525d | 2000–2003 | M57D25 
řadový 6ti válec | 120 kW (161 hp) 
při 4,000 ot./min | 350 N·m (258 lb·ft) 
při 2,000 ot./min | 
| 525td | 1996–2000 | M51D25 UL 
řadový 6ti válec | 85 kW (114 hp) 
při 4,800 ot./min | 230 N·m (170 lb·ft) 
při 1,900 ot./min | 
| 525tds | 1996–2000 | M51D25TU OL 
řadový 6ti válec | 105 kW (141 hp) 
při 4,600 ot./min | 280 N·m (207 lb·ft) 
při 2,200 ot./min | 
| 530d | 1998–2000 | M57D30 
řadový 6ti válec | 135 kW (181 hp) 
při 4,000 ot./min | 390 N·m (288 lb·ft) 
při 1,750 ot./min | 
| 2000–2003 | M57D30 
řadový 6ti válec | 142 kW (190 hp) 
při 4,000 ot./min | 410 N·m (302 lb·ft) 
při 1,750 ot./min | 
Na obrázku motor M47D20
Na obrázku motor M51D25
Na obrázku motor M57D30
Zdroj: google, wikipedie
