Návod: Výměna zadních měchů na BMW

V tomto článku se zaměříme na výměnu měchů na BMW X5 E53,E39


Tento článek může také sloužit jako průvodce při výměně u jiných modelů, jelikož postup může být podobný

Požadované nářadí: hever, klíč na kola, malý a velký plochý šroubovák, francouzský klíč č.10

Časová náročnost:  35 minut / 1 strana

Obtížnost:   ◻ 


  
V tomto článku vám ukážeme postup na modelu X5 E53 


  1. První bude potřeba zvednout jednu stranu vozu na hever a demontovat kolo. Odstranit podlahu kufru a plastové kryty. V návodu začínáme levou stranou. Popis demontáže kola a podlahy v tomto návodu vynecháme a zameříme se přímo na demontáž měchu.

  2. Měch je umístěn na zadní nápravě pomocí zajištovací závlačky ze spod a pomocí dvou zajišťovacích závlaček ze shora. Pro uvolnění měchu, je ale prvně potřeba vypustit zbývající vzduch z měchu. Vzduch můžeme dostat ven povolením hadičky zásobníku. Na povolení budeme potřebovat francouzský klíč č. 10. 

    Poté, co upustíme zbytkový vzduch můžeme odpojit přívodní hadici, která je zajištěnou plastovou závlačkou. Závlačku odjistíme jednoduchým zmáčknutím prsty k sobě popř. můžeme použít kleště - POZOR S CITEM a povytažením hadice nahoru (závlačku nesundaváme). Při tomto úkonu se může stát, že závlačka, která už má několik let za sebou nevydrží a praskne. Nová závlačka se dříve dala sehnat pouze zakoupením vybraných značek měchů nebo přívodních hadic. Tato varianta v případě, že měníte měch za měch z druhé ruky je nákladná a proto jsme pro naše zákazníky vyrobili náhradu - Plastová závlačka měchů BMW E53/E39
    IMG_0776-min_1
  3. Po odpojení přívodních hadic demontujeme malým plochým šroubovákem dvě horní závlačky, které drží měch na jeho horní straně.IMG_0780-min
  4. Poslední závlačka nás čeká na spodní straně měchu, závlačku odjistíme jednoduchým vysunutím pomocí plochého šroubováku.
    IMG_0782-min
  5. Nyní musíme měch dostat ven. Jelikož v měchu již není žádný vzduch, pomůže pokud se jej budeme snažit před vyndáním trochu smrsknout, tak aby byl o něco menší a snadněji se dostal ven. Můžeme si také pomoct velkým plochým šroubovákem tak, že jej ze spod vypáčíme.IMG_0783-min
  6. Nyní máme měch venku. Nový měch necháme ve složeném stavu. Vkládáme jej dovnitř horní stranou napřed, můžeme mezítím druhou rukou tlačit na těhlici dolů, tak aby nám vzniklo místo pro jeho protažení. IMG_0784-min
  7. Poté, co je měch na místě, musíme jej pootočit tak, aby zajišťovací čepy byly souběžně s horními dírami. Na spodní plastové straně měchu je také malý výběžek, který nám pomůže polohu najít.
  8. Poté doporučujeme druhým heverem celou těhlici přizvednout tak, aby zajišťovací čepy dosáhly skrz díry v kastli a my je tak mohli zajistit závlačkami. Poté hever povolíme a měch zajístíme závlačkou i ze spod. Nasadíme přívodní hadici jednoduchým nacvaknutím na nový měch.IMG_0785-minIMG_0786-min
  9. V posledním kroku nasadíme kolo a lehce dotáhneme. Auto ještě necháme zvedlé a pomocí diagnostiky měch trochu nafoukneme. Poté můžeme auto z heveru sundat a dotáhnout kolo. Po nastartování se nám měch dofoukne do správné výšky, popř. jej doladíme diagnostikou.

Hotovo! Právě jste sami vyměnili měch na zadní nápravě! - GRATULUJEME


Měchy naleznete v naší nabídce:

MĚCHY PRO BMW E53

MĚCHY PRO BMW E39

MĚCHY PRO BMW E61

Líbil se vám tento návod? Pokud ano, podpořte ho sdílením.